Predstavljeno je oko 20 vozila različitih boja i datuma proizvodnje. Organizator je Udruženje ljubitelja fiće iz Kragujevca, dok je pokrovitelj Skupština grada Jagodine
Oko 20 različitih primeraka fiće, legendarnog četvorotočkaša koji je obeležio automobilsku industriju bivše Jugoslavije, predstavljeno je protekle nedelje 21. avgusta na 15. po redu Fićijadi, koja se tradicionalno održava u Jagodini pod pokroviteljstvom Skupštine grada. Organizator ove manifestacije je Udruženje ljubitelja fiće iz Kragujevca, koje je osnovano 2004. godine, sa ciljem da se ovo vozilo sačuva od zaborava.
-Ovde su fiće od najstarijeg modela, 1964. godište, pa sve do zadnje serije iz 1985. godine. Mi želimo da sačuvamo i druge „Zastavine“ proizvode, pošto Fabrika automobila „Zastava“ više ne postoji, 2008. godine je ugašena. Na ovaj način, Udruženje ljubitelja, ali ne samo Fića već i drugih „Zastavinih“ proizvoda, pokušava da ih prezentuje javnosti jer kultura sećanja treba da postoji u automobilskoj industriji –rekao je Slavoljub Bataveljić, predsednik Udruženja ljubitelja fiće iz Kragujevca.
Fićijade se održavaju širom Srbije, a organizatori su istakli da su u Jagodini uvek lepo osećaju.
-Mi smo 2007. godine prvi put rešili da dođemo u Jagodinu, jer smo videli da je Jagodina počela da se razvija kao turistički grad sa svojim turističkim lokacijama. Već 15 godina dolazimo ovde. Uvek smo lepo dočekani i stalno ima nešto novo da se vidi –rekao je Bataveljić.
Na platou kod jagodinskog Akva parka, mogli su videti modeli različitih boja i datuma proizvodnje. Njihovi vlasnici su ih predstavili sa ponosom, a svi su bili složni u jednom – radi se o ljubavi za sva vremena.
-Fića je za mene duša. Vozim ga od 1971. godine i ovo mi je drugi. Ovaj od 850 kubika je bio u Švajcarskoj 1978. godine. Ništa nije rađeno na njemu. Prešao je više od 180 hiljada kilometara. Fića je majka, išao sam na more sa porodicom u Šibenik njime –rekao je Miladin Ašić.
-Fića me vraća u neka srećnija vremena. Moja majka je imala jednog ovakvog fiću iste ove boje. Meni je ovo drugi po redu. Vozim ga vikendom, čuvam je u garaži i generalno služi mi kada hoću da se opustim i da se lepo provedem –rekao je Bojan Rakonjac.
Iako se odavno više ne proizvode, ovi automobili, zahvaljujući entuzijazmu njihovih ljubitelja i dalje su prisutni. Mnogi ih danas restauriraju i izglancane, kao takve, čuvaju u garažama za izložbe poput ovih. Iako se na ulicama danas teško mogu videti, iz srca ne nestaju tako lako, što je potvrda čuvenog slogana: „Fića se voli, ostalo se vozi“.
D.M.