Naslovna // Društvo // Svetski dan zaštite potrošača

Svetski dan zaštite potrošača

 

 

Potrošač ima pravo na reklamaciju bez obzira da li roba ima garanciju ili ne

Svetski dan zaštite potrošača, 15.mart, ustanovljen je odlukom Ujedinjenih nacija i prvi put je počeo da se obeležava 1983. godine.

O pravima potrošača i obavezama trgovaca, šef Tržišne inspekcije u Jagodini Radovan Lazarević kaže:

          -Potrošač ima pravo da reklamira neispravnu robu u maloprodajnom objektu gde je robu kupio. Trgovac je dužan da istakne odgovorno lice za prijem reklamacija i to lice je dužno da primi reklamaciju potrošača na neispravnu robu, da to uvede u knjigu evidencije i istog trenutka da izda potvrdu da je reklamacija primljena. U roku od osam dana trgovac je dužan da odgovori potrošaču na reklamaciju, da li je prihvata ili ne. U slučaju da je reklamacija opravdana i da je prihvatio, dužan je u roku od 15 dana da izvrši reklamaciju, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj. Potrošač ima pravo na reklamaciju bez obzira da li ima garanciju ili ne- rekao je Lazarević.

U 2016. godini bilo je manje prijava potrošača nego u ranijem periodu.

-Prošle godine bilo je 62 zahteva potrošača za reklamaciju. Od toga u 20 slučajeva su kršeni propisi od strane trgovca i toliko je podneto zahteva za pokretanje prekršajnog postupka. 2015. godine imali smo 85 zahteva što je 27 odsto više. Doneta su 44 rešenja o otklanjanju utvrđenih nepravilnosti i podneta 44 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka – rekao je Lazarević.

Za zaštitu svojih prava građani se Tržišnoj inspekciji mogu obratiti lično u službenim prostorijama u zgradi Pomoravskog okruga, donošenjem ili slanjem pismene prijave, usmenim putem ili telefonom, ili mejlom svakog dana od 7:30 do 15:30 časova.

N.P.

Copyright © 2012-2013 Novi Put. .