Naslovna // Slobodno vreme // Zona dijeta 40:30:30

Zona dijeta 40:30:30

Zona dijeta je režim ishrane koji je prepisao doktor Bari Saris. Osnova ove dijete je izbalansiran unos ugljenih hidrata, masti i belančevina i to u proporciji 40:30:30.

Doktor Saris navodi da se ovom dijetom osim mršavljenja popravlja i zdravstveno stanje organizma, smanjuje se rizik od nastanka bolesti kao što su srčana oboljenja i dijabetes. Ova dijeta se pojavila devedesetih godina i od tada broj ljudi koji se opredeljuje za ovaj režim ishrane konstantno raste.

Zona dijeta za duži i zdraviji život

Zona dijeta kontroliše nivo insulina unošenjem u organizam odgovarajučih namirnica. Na ovaj način održava se i najprihvatljiviji nivo telesnih masti i odgovarajući energetski nivo u organizmu. Zahvaljujući režimu ishrane koji propisuje Zona dijeta očuvaćete zdravlje i produžiti životni vek. Doktor Saris ističe da je Zona dijeta najbolja prevencija dijabetesa. Ova dijeta veoma je zastupljena među sportistima i slavnim ličnostima. Drže je ne samo one osobe koje žele da smršaju, već i svi oni kojima je zdrav život na prvom mestu.

Zona dijeta – najbolji izvori ugljenih hidrata

Četrdeset procenata količine hrane koju unesete u organizam treba da se bazira na ugljenim hidratima. Povrće i voće obiluje ovim materijama. Ugljene hidrate unosite putem spanaća, kelja, zelene salate, brokolija, karfiola, plavog patlidžana, crvene paprike, kupusa, boranije, crnog luka. Voće poput jagoda, šljiva, grejpfruta i kivija obiluje ugljenim hidratima. Odličan izvor su i pasulj i ječmene pahuljice.

Zona dijeta – najbolji izvori belančevina

Trideset procenata unetih namirnica treba da obiluju belančevinama. Naročito su značajne namirnice kojue sadrže omega-3-masne kiseline, kao što su losos, skuša, tuna. Ovo su najkvalitetniji izvori belančevina. Proteina ima dosta i u jastogu, školjkama, pilećim grudima, soji, surutki, mleku.

Zona dijeta – najbolji izvori masti

Tokom Zona dijete od celokupne količine hrane trideset procenata dnevnog unosa treba da su masnoće. Masti se obezbeđuju putem badema, bademovog ulja, putera od badema, avokada, indijskog oraha, maslinovog ulja, crnih maslina. Dobar izvor potrebnih masnoća su i pistaći i kikiriki. Riblje ulje može biti vrlo korisno. Putem zona dijete dnevno se unese 1500 kalorija. S obzirom na to da se obavljanjem svakodnevnih aktivnosti sagori više kalorija nego što se režimom ishrane po Zona dijeti unese, dolazi do gubitka kilograma, odnosno mršavljenja.

Izvor: sanportal

Copyright © 2012-2013 Novi Put. .